Mærkesvømning i Svømmeklubben Sømærket

Dagene for mærkesvømning afholdes som regel hhv. tirsdag og torsdag i uge 6 inden klubben holder vinterferie i uge 7+8.

Forhold:

Vi starter kl. 16:30 både tirsdag og torsdag. Det er vigtigt, at alle er klædt om og klar til information omkring dagens mærkesvømning. Der kan forekomme ændringer ift. denne beskrivelse.

Man kan svømme i både varmtvandsbassin og i det store bassin. Det store er 25 meter langt. Det lille er 8 meter i bredden. Man svømmer så vidt muligt i det bassin, hvor man normalt modtager undervisning.

Det lille bassin kan være lidt kaotisk og mærkesvømmerne må efter bedste evne prøve at navigere mellem hinanden.

I det store bassin, prøver man så vidt det er muligt, at finde sammen med nogen på samme niveau.

Regler:

Man skal have en person på land, som kan noterer antallet af svømmet baner. Det kan være en forældre/bedsteforældre/en vens forældre osv.

Det er ikke godkendt, at man selv tæller antal af svømmede baner.

Man må gerne holde pauser under vejs, hvis man f.eks. skal på toilet. Der bliver som regel sponsoreret frugt og juice til deltagerne, som kan indtages ved bassinkanten. Man kan også holde en pause for at se, hvilket mærke man har taget og om man f.eks. skulle svømme lidt længere, for at få det næste mærke istedet.

Man holder kun pause ved enderne af bassinet.

Man står ikke på bunden ude midt i bassinet eller sætter af fra bunden.

Man hænger ikke i banetovet eller kanten i siden af bassinet (stort bassin).

Man svømmer i højre side af banen (stort bassin).

Tælleliste og diplomer:

Der udleveres tællelister som skal udfyldes under svømningen og afleveres ved official-bordet for, at modtage et mærke og tilhørende diplom. Official-bordet placeres som regel ved spaen i svømmehallen. Her står også frugt og juice. Tællelister og diplom er gratis.

Mærker og forberedelser:

Det er en god ide, at planlægge hvilket mærke man vi gå efter. Målsætningen kunne f.eks. være, at man vi svømme længere end sidste år. Følgende distancemærker eksisterer: 25-50-75-100-150-200-250-300-400-500-600-700-800-900-1000-1250-1500-2000-2500-3000-4000-5000-7500-10000 meter. Bemærk venligst, at hvis man f.eks. har svømmet 1200 meter, kan man modtage et 1000 meter mærke. Der bliver uden undtagelser, altid rundet ned. Derfor er planlægningen vigtig.

Det gælder ikke om at svømme hurtigt, det gælder om at svømme langt - dog indenfor tidsgrænsen - vi slutter kl. 1800 begge dage.

Der kan være andre aftaler, hvis man går på Ungdomsholdet.

Mail:

I ugerne op til mærkesvømningen, sendes der mail ud til forældrene, men link til denne siden.

SoMe-opslag:

Der vil blive taget billeder under mærkesvømningen til opslag på svømmeklubbens Facebook-side og hjemmeside. Opslagene vil blive slået op i dagene efter arrangementet. Billederne, som hidtil har været offentliggjort, har aldrig været upassende. Hvis ens grænse overskrides, kan medlemmer af bestyrelsen kontaktes. Bestyrelsesmedlemmer er listet her på hjemmesiden under fanen KLUBINFO BESTYRELSEN

Følg med

Nyheder - Vis alle